Mau lebih tips?cari di sini

Jumaat, 17 April 2009

Siapa Rosmah Mansur?

Berasal dari Negeri Sembilan. Orangnya kecil molek, berkulit cerah dan mempunyai tahi lalat besar di pipi. Tahi lalat saiz duit siling lima puluh sen. Mengikut cerita orang-orang tua itu adalah tahi lalat bertuah. Kerana tuah tahi lalat itulah agaknya beliau dapat berkahwin dengan Datuk Seri Najib Tun Razak.
Tetapi, sekarang khabarnya tahi lalat bertuah itu sudah dibuang. Khabarnya beliau pergi buat “plastic surgery” di Jepun. Banyak ribu juga habis. Tidak apalah kerana semua Najib yang tanggung. Duit rasuah yang Najib dari Vincent Tan pun tidak habis. Duit balak tidak usah kira, tidak luak.
Rosmah seorang wanita berpelajaran tinggi. Dapat ijazah dalam dan luar negeri. Bijak orangnya dan petah bercakap. Gaya dia bercakap memang boleh pikat hati orang, terutama kaum lelaki. Sayang kelulusannya disalahgunakan. Kelulusan tinggi digunakan untuk memancing orang-orang lelaki yang sudah beristeri dan berpangkat serta kaya-raya.
Menurut cerita mereka yang pernah tidur dengan Rosmah, sebagai teman permainan dan teman tidur beliau tidak menjemukan. Dia pandai bergaya dan “fashionable”. Senyuman dan jelingan boleh membuat lelaki hidung belang dan buaya seperti Ketua Menteri Melaka, Rahim Thamby Chik dan Najib Tun Razak melutut kepadanya.
Bekas pelajar Sekolah Menengh Tunku Kursiah, Seremban. Mengikut kawan-kawan yang sama bersekolah dengannya, beliau terkenal sebagai pelajar yang ego dan suka menunjuk-nunjuk. Tidak punya ramai kawan rapat di kalangan pelajar-pelajar perempuan. Tetapi punya ramai teman lelaki. Pantang nampak lelaki kacak dan berada. Sejak di sekolah menengah lagi sudah selalu bertukar-tukar pasangan.
Sebagai gadis lincah, kalau boleh dianggap masih gadis semasa menuntut di Universiti Malaya, beliau sangat popular dan terkenal di kalangan penuntut lelaki. Beliau menjadi Ahli Persatuan Kesuma dan aktif dalam pertunjukkan-pertunjukkan kebudayaan yang dianjorkan oleh pihak universiti. Secara peribadi dikatakan beliau ini sangat periang dan peramah.
Di antara Rosmah dengan Rahim Thamby Chik mereka sudah berkenalan sejak di kampus lagi tetapi, hanya sebagai kawan kenalan biasa sahaja. Rahim Thamby Chik juga terkenal buaya di kampus. Ada juga orang kata Rosmah ada taruh hati pada Rahim. Tapi perangkapnya tidak mengena. Rahim terlepas.
Sesudah bertunang dengan Aziz bekas suaminya beliau masih lagi berpoya-poya dengan lelaki lain. Beliau sungguh hebat dan “hot”. Pantang disapa oleh lelaki terutama yang kacak-kacak.
Dikatakan juga Rosmah suka main “jim ramy” dengan anak-anak lelaki Raja Nong Chik. Semasa itu beliau berminat kepada salah seorang anak Raja Nong Chik bernama Salleh. Ini setelah jadi isteri Aziz. Betul ke?
Ramai orang tidak sangka macam mana Aziz boleh tersangkut hati dengannya . Semasa di kampus lagi beliau sudah di cap sebagai jamban. Aziz budak baik dan lemah lembut orangnya. Dikatakan dia berkahwin dengan Aziz atas dasar suka sama suka.
Semasa berkerja dengan Island & Peninsular Bhd,. sebagai PRO, Rosmah berkesempatan bergaul dan berkenalan dengan ramai VIP, termasuk menteri-menteri dan timbalan menteri, perangai lamanya balik semula. Beliau ambil kesempatan dari tugasnya yang membolehkan dia selalu pergi “out-station” buat pertemuan-pertemuan sulit dengan lelaki terutama VIP yang diminatinya. Rosmah dilantik jadi pengurus kerana dapat banyak projek bagi pihak syarikatnya. Senang dapat projek kerana sanggup gunakan dirinya sebagai umpan. Bossnya Azwa sayang padanya dan naikkan dia pangkat.
Mengikut kata kawan-kawannya Rosmah pernah berkata walaupun satu hari dia mesti kahwin dengan orang besar. Dia gila kedudukan dan gila pangkat. Cita-citanya berjaya dapat kahwin Najib
Seorang kawan memberitahu, pernah seorang datin, isteri bekas seorang menteri yang sekarang dikatakan menjadi salah seorang Naib Presiden UMNO Baru memberitahunya, semasa Jemaah Menteri dan Timbalan Menteri mengadakan sidang mesyuarat di Sarawak, dalam masa rehat beberapa orang Timbalan Menteri dan Menteri telah bercakap tentang Rosmah. Mereka buat perbandingan sesama mereka tentang pengalaman masing-masing dengan Rosmah.
Kesimpulan dari cerita itu membuktikan seolah-olah kebanyakkan dari mereka telah meniduri Rosmah. Rosmah yang sekarang ini menjadi isteri Najib. Apakah ini sudah kerana jodoh? Kasihan Najib. Kalau cerita ini benar, Rosmah bolehlah juga dianggap sebagai janda tidak rasmi kepada ramai lelaki atau “spare tyre” mereka.
Isteri yang lebih cantik, lebih setia ditinggalkan dan ambil bekas sisa-sisa orang. Macam tidak ada perempuan lain.
Dari cerita orang yang rapat dengan Rahim Thamby Chik, sebelum Rosmah diperkenalkan kepada Najib beliau adalah kendak Rahim. Rosmah berharap dapat kahwin dengan Rahim. Rahim ini hebat orangnya dan bukan calang-calang lelaki. Rosmah tidak dapat tundukkan Rahim. Rahim lagi bijak darinya. Rahim tahu Najib suka perempuan-prempuan seperti Rosmah. Mereka satu kem. Kem buaya darat. Mengikut cerita kononnya dalam dia sudah jadi isteri Najib dia masih berjumpa Rahim. Betul ke? Kalau betul, jahat sungguh awak ni…
Untuk lepaskan dirinya dari Rosmah dia cepat-cepat paskan Rosmah kepada Najib. Dia beri pengakuan kepada Rosmah, kalau dia baik dengan Najib dia boleh dapat kawasan balak. Negeri Pahang banyak balak, Melaka tidak ada balak.
Rahim bukan mudah dikenakan orang. Di Negeri Melaka ketika dia menjadi Ketua Menteri, dialah raja. Mengikut cerita orang-orang Melaka kononnya beliau pernah menghalau Pegawai-pegawai Majlis Ugama Melaka dan Polis dari bilik hotelnya di Hotel Ramada. Mereka datang menyerbu ke bilik hotel itu apabila terima laporan ada orang berkhalwat. Apabila sampai ke bilik itu yang di dapati berkhalwat ialah Ketua Menteri Melaka sendiri Rahim Thamby Chik dengan seorang gadis jurujual.
Najib walaupun buaya besar seperti Rahim Thamby Chik, kena dengan Rosmah dia kalah dan terduduk. Lupa diri, lupa anak bini. Balak Pahang pun dia berikan kepada Rosmah. Hotel Hyatt Kuantan menjadi tempat mereka berkendak tidak kira siang atau malam setiap kali Rosmah datang ke Kuantan.
Apabila Najib ke Kuala Lumpur mereka berkendak di Hotel Shangri-la kerana Najib tinggal di situ dan pejabat Rosmah di Bangunan SPK berhampiran dengan hotel itu.
Sejak dia mengadakan perhubungan sulit secara haram dengan Najib dia lupa terus kepada suami dan anak-anaknya.
Mengikut cerita orang, Rosmah, Najib dan Toh Puan Rahah masa pergi ke Mekkah kali kedua, mungkin untuk membuang dosa kononnya, semasa dia berjalan mengelilingi Kaabah, dikatakan terkena baling batu yang tidak tahu dari mana datangnya

Sumber:http://mt.m2day.org/2008/content/view/14340/84/

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

walaupun ko cilok dr m2day, ko tak takut kena C4 ke haa...??

Macam2tips berkata...

apsal plak bro?

mknace unlimited berkata...

bior betul
dari sekolah menengah berpakwe
tapi
setau aku TKC tu sekolah all girl
mana datang pakwe lak ni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

macam2tips stats