Mau lebih tips?cari di sini

Isnin, 13 Oktober 2008

Rahsia Cara Mudah Untuk Mendapatkan Modal


Perniagaan boleh kita mulakan dengan berapa pun modal yang kita ada. Malah adalah lebih superb jika seseorang itu mampu memulakan perniagaan dengan bermodalkan RM0000000.00 (tanpa modal le tuh. Mustahil ker?TAk!!!

1.Kurangkan perbelanjaan yang bukan keperluaan.
Point ni tak berapa sedap untuk dibicarakan namun ia amat penting. Barang bukan keperluan amat banyak di zaman sekarang. Contoh paling dekat ialah ROKOK!(yang ni bukan sahaja perlu dikurangkan malah tak perlu lansung berbelanja untuknya).Contoh lain ialah HANDPHONE. Tak perlu kita berbelanja terlalu mahal untuk sebuah handphone.

2.Jualkan segala barangan yang kita tidak perlukan.
Menyimpan barangan yang kita tidak perlukan merupakan beban kepada kita. Mana taknya, kita terpaksa menggunakan ruang kepada sesuatu yang kita tidak perlukan. Sedangkan adalah lebik economic sekiranya kita jualkan sebagai barangan 2nd hand atau besi buruk/scrap. Hasil dari jualan ini kita boleh jadikan sebagai modal perniagaan. Boleh gunakan kemudah internet seperti lelong.com atau ebay.com.


3.Pujuk Orang tersayang
Siapa? Mak,ayah, akak atau sape2 yang sayangkan kita dan mahukan kita berjaya dalam hidup. Mereka senang untuk memberikan modal kepada anda.

4.Buat bisnes ngan cara consignment (makan komisen jek)
Carilah sedara mara, kawan atau syarikat2 yang ada produk tapi tak tau nak buat pemasaran (marketing).Dengan ini kita akan memperolehi modal dalam bentuk stok...Cara ini dah ramai orang buat mcmni sebenarnya.

...Cubelah, mungkin anda boleh menjadi seorang peniaga 5 minit dari sekarang...

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

macam2tips stats