Mau lebih tips?cari di sini

Isnin, 18 Ogos 2008

Tips Kejayaan Orang Melayu Terkaya di Malaysia (Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhari)


Banyak petua kejayaan beliau, tetapi saya tertarik untuk memetik 3 tips yang saya rasa mempunyai kaitan yang amat rapat kepada kita sebagai umat ISLAM iaitu:

1.Tuhan memberi peluang kepada siapa saja yang bekerja kuat. Apa yang ada pada saya ini hanya usaha. Kalau anak dangau macam saya boleh, tidak ada sebab orang lain terutama mereka yang dari pekan tidak boleh.
2.Saya tiada keinginan untuk menyimpan kekayaan ini untuk anak dan isteri. Duit ini tidak akan kekal. Saya percaya hanya perkara yang baikyang kita lakukan akan kekal. Bukan duit yang akan melindungi saya nanti tapi apa yang saya lakukan sekarang.
3.Saya perlu terus mencari peluang dan perniagaan lain supaya kita terus dapat bantu orang lain mengembangkan diri masing-masing.Saya bukan buatsemua ini untuk diri saya semata-mata..

Mudah2an akan lahir lebih ramai hartawan seperti beliau di negara ini.Amin

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

macam2tips stats